IEMES WEEK 2

Seminar IEMES Week 2

De seminar ging over het bedrijf Layer, die verantwoordelijk is voor maken van games en augmented reality. Augmented reality is een vakgebied dat zich hoofdzakelijk bezighoudt met het zo realistisch mogelijk toevoegen van computergemaakte beelden aan rechtstreekse, reële beelden.

In plaats van informatie af te beelden op klassieke en geïsoleerde beeldschermen, worden de data geprojecteerd in het gezichtsveld van de gebruiker, meestal door middel van een head-mounted display of head-up display.

Het maakt het verschil tussen de reële wereld en de virtuele wereld steeds kleiner en zorgt tevens voor eenvoudigere en gebruikers vriendelijkere interfaces, ook voor complexere toepassingen. Augemented reality hangt tussen de ”Realworld” en de ”Virtuele wereld.

Er zitten verschillende lagen in Augemented reality/drie verschillende dimensies.

– Het Anker

Didi ID ”tat”

– Geopostie

Een belangrijke quote tijdens het seminar: ”ICT is slechts een gereedschap, het gaat om de concepten en ideeën. ”

Zelf heb ik na dit Seminar een account aangemaakt op Layer en Augmented Reality  toegepast op mijn visite kaartje voor Visuals & Concepts. Ik heb via Layer als het waren mijn Facebook, twitter en E-mail over mijn visite kaartje heen gestrokken. Het was makkelijk om te doen alleen moet iemand natuurlijk wel een Layer applicatie hebben om deze Augmented reality te zien.

MuziQ Amsterdam

 

Deze dag begon voor mij nét iets te vroeg. Onderweg naar Amsterdam. Deze dag heb ik vier workshops gevolgd. De eerste workshop die ik gevolgd heb was van een vrouw die haar eigen bedrijf Jam had opgezet.

Ze vertelde hoe je het moet aanpakken op het gebied van branding van artiesten. Gewapend met mijn dummie heb ik flink zitten pennen en zoveel mogelijk tips opgeschreven:

Een merk is jezelf op de kaart zetten, lading geven, vernieuwen. Wil je een sterk merk blijven moet je dicht bij je eigen waarde blijven, een naam hebben die emotie oproept en onthouden dat een imago géén brand is. Het gaat niet alleen om creeeren, maar ook echt waarvoor jij staat.

Hoe positioneer jij jezelf?

1. Hoe wil je gezien worden/ervaren worden?

2. Associaties

3. Wat wil je uitstralen/overdragen

4. Waar wil je staan in relatie tot andere merken en doelgroep

5. Wat voor werk wil je bewerkstelligen.

6. Zorg dat jij een USP hebt.

De tweede workshop werd verzorgd door Anna Oosterling. Een jong meisje die nu werkt voor Chef’s Special als tour manager.

Ze gaf een workshop hoe je zorgt dat je band/act gebooked kan worden.

1.Leg contacten met bekende programmeurs, zoek contactgegevens, verdiep je in de achtergrond van die persoon.

2.Support lokaal talent.

3. Bijf mailen: maar let wel op! houdt rekening met:

– minimale bijlagen, kleine biografie, leuke feitjes, bewijs relevantie, jou plan, hou het overzicht/logica, hou het simpel toch persoonlijk, perspakketten.

4. Na twee dagen nog geen antwoord? Bellen, teasen, updaten.

De derde workshop werd verzorgd door Ewout van der Linde van Music Motions.

Hij besprak met ons de drie acts, die wij later in een case moesten behandelen.

De vierde workshop werd verzorgd door Marre Visser van het PR-Communicatie bureau de Wolven.

Ze vertelde hoe je ervoor kan zorgen dat bloggers en journalisten over jou gaan schrijven?

1. Wat is je nieuws?

2. Aan wie wil je dat gaan vertellen?

3. Welke media past erbij?

4. Laat twee uitersten samenwerken: Dit kan leidden tot: mediageniek en sympatieke activiteiten en uitgesproken meningen.

Belangrijke Tools:

– Perslijst

– Media kalender (nationale feestdagen etc.)

– Persberichten

– Telefonisch contact met media.

CASE MUZIQ: HANDSOME POETS

De doelgroep is 15 t/m 25 jaar en houdt ervan om festivals te bezoeken. Vooral de jonge doelgroep is daarbij erg belangrijk, degene die voor het eerst een festival bezoeken.

Waar? Grote festivals tot lokale festivals. Wij denken dat ze aan deze boekingen komen door een boekingsbureau.

Waarmee haalt de artiest de aandacht?
Eigenlijk alleen met het nummer “sky on fire”. Verder hebben wij niet écht iets opmerkelijks kunnen vinden.

Hét pashokje
Stel je voor: je hebt een lekker shopmiddagje achter de rug en loopt toch nog maar een keer de h&m binnen. Je slentert door de winkel en aait over de kleren die in de rekken hangen. Zo af en toe schuur je met je tas ergens tegen aan en valt er een shirtje van zijn hanger: aaaargh! Uitendelijk heb je toch een paar artikelen in je had en stap je het pashokje in. Na jezelf goed bekeken te hebben in de spiegel stap je er ook maar eens uit, en daar staan ze dan: dé 4 handsome poets die je toe zingen hoe mooi deze beige trui je wel niet staat! Je wordt gefilmt en filmt zelf ook: dit maak je namelijk nooit mee. Je post het op facebook en de likes stromen binnen. Als je moe maar voldaan uiteindelijk thuis op de bank zit zie je jezelf ook nog bij het hart van nederland voorbijkomen.

Wat de gek er voor geeft.
Je zit lekker in het gras weg te dromen bij de muziek van de handsome poets, dit festival is super relaxed! Zeg je tegen je vrienden. “sky on fire” klinkt je oorschelp in en je vliegt op en gaat helemaal uit je plaat. Na dit super vette optreden zegt tim: over 5 minuten kun je daar, een cd ophalen. Wat de gek er voor geeft. Je kijkt achter je en ziet een kleine stand. Je wordt aan je hand mee gesleurd en staat 100 meter lopen en 4 slokken bier later in de rij voor de cd. Helaas is je studiefinanciering nog steeds niet binnen en heb je alleen nog een pakje sigaretten én een rol Mentos over, met een schaapachtige lach overhandig je de Mentos en sigaretten Tim, de leadzanger die enthousiast: bedankt! Zegt en je een cd overhandigt. De hele weg terug naar huis staat de cd op repeat, wat een té gekke plaat

 

Firma Daan&Laan

De seminar werd verzorgd door Delano Limaheluw en Daniel Porcedda. Samen hebben zij het bedrijf Daan&Laan opgericht. Daan&Laan verzorgen alles op het gebied van Social Media (twitter), documentaires, video en filmproductie.  Tijdens het seminar was Delano vooral aan het woord, hij vertelde over zijn eigen studie, verleden en hoe hij in deze branche terecht was gekomen. Hij was zeer betrokken en interactief met het publiek. Tijdens zijn seminar gaf hij veel tips en tricks waar wij als studenten wat aan konden hebben. De belangrijkste tips vond ik vooral: ”Grijp elke kans om ervaring op te doen, dit is de beste manier om een netwerk op te bouwen. Neem veel opdrachten aan, daar leer je alleen maar van.”

daan

Seminar Frans Goenee (concepting Efteling)

Frans Goenee zorgt ervoor dat de Efteling zich op gebied van beleving steeds verder ontwikkelt en blijft uitdagen.  De seminar ging over de nieuwe ”eet beleving” van de Efteling: Polles Keuken. Het pannenkoekenrestaurant in de Efteling. In Polles Keuken worden pannenkoeken gebakken op een ronddraaiend bakplateau en direct getopt met verse ingrediënten door de keukenbrigade. Centraal in het restaurant staat een enorme kookstoof met speciale, muzikale kwaliteiten, pruttelende pannen en fluitende ketels. Een restaurantbezoek wordt hiermee een bijzondere belevenis. Uit deze seminar blijkt dat ”de beleving ” steeds belangrijker wordt om je te onderscheiden van anderen.

polles-keuken-interreur2

pol

 

 

Seminar George Thielen: Wings global media

Wings Global Media is een bedrijf dat zich  internationaal en in Nederland  bezig houdt met luchtfotografie en film. Het bedrijf bestaat uit twee afdelingen

1. Fotografie: Het maken van portfolio’s, fotoboeken van natuur, eilanden en tropische gebieden (vooral Caribisch gebied).

2. Film/tv producties: De dienst die hun aanbieden wordt gebruikt door verschillende film, tv en reclamebureaus op Curacao, waar George vooral veel fotografeert.

Verder vertelde hij vol enthousiasme over zijn beroep en je merkte dat hij er veel plezier aan beleeft. George Thielen demonstreerde op het einde buiten nog even hoe zo’n ”vliegtuig” werkt.

 

Plaats een reactie