IEMES WEEK 3

Arian Buurman: STER

Arian Buurman  is algemeen directeur van Ster. Ster is de exclusieve marketing- en verkoopmaatschappij van de Nederlandse Publieke Omroep. Ster exploiteert reclamezendtijd op drie sterke mediumtypen: televisie (Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3), Radio 1 t/m Radio 6, alle internetsites van de publieke omroep evenals (live) streams bij o.a. Uitzending Gemist en Champions League.  Tijdens de seminar vertelde ze over de verdienmodellen van de STER, de manieren waarop de STER zich blijft vernieuwen. Zo vertelde ze over ”het second screen”  van STER. De STER moet zich blijven vernieuwen om mee te kunnen draaien tegenover de commerciële zenders. Arian was goed voorbereid en had een goed gevisualiseerde presentatie voorbereid.

Leo Blokhuis

Ik vond deze seminar echt ontzettend interessant, en heb zo aandachtig zitten luisteren. Geweldig hoe hij het laatste half uur platen ging draaien. Het was net alsof ik even in de top2000 beland was. Belangrijke quotes die hij zei en mij bij zijn gebleven zijn:

“Muziek daar ligt mijn hart, volg je hart”. Het is geweldig hoe hij zo gepassioneerd vertelt over muziek.

“Stage koesteren, dat zijn de beste mensen wie je kan tegen komen” Hier ben ik het zeker mee eens, tijdens je stage kom je erachter wat je wel en niet wilt. En je ontmoet natuurlijk veel mensen die later een belangrijke rol kunnen gaan spelen binnen jouw werkveld.

“Als je ergens goed in wil zijn, ga dan niet in vaste dienst”  hier kan ik mij wel in vinden. Maar ik snap ook dat veel mensen het niet hiermee eens zijn. Persoonlijk vind ik vrijheid heel belangrijk, dus kan  ik heel goed begrijpen wat hij hiermee bedoeld.

Marc Derby

Marc Derby is oprichter van het bedrijf Dr. Media. Een conceptenbureau dat zich bezig vooral houdt met het ontwikkelen en vernieuwen van producten, concepten, bedrijven en/of personen (artiesten) volgens een visie die is afgestemd op de behoeften die spelen binnen de hedendaagse (populaire) cultuur. Marc Derby vertelde met veel enthousiasme.

Quotes die mij opvielen waren:

“Hoe promoot je jezelf? Vroeger via je CV nu social media” Dit is zeker waar. Je moet jezelf kunnen onderscheiden en zorgen dat je veel informatie over jezelf in een bericht kan versturen.

”Er wordt zo’n 400 miljoen keer per dag een tweet verstuurd.” Ik wist dat er veel getweet werd, maar zoveel per dag, daar had ik geen idee van. Het gaf zeker een inzicht in hoe belangrijk twitter tegenwoordig is.

Mars Mertens – Digitale exploitatie van muziek

De seminar werd gegeven door Mars Mertens. Hij houdt zich vooral bezig met de digitale exploitatie van muziek. Hij heeft onder andere gewerkt voor PIAS, Sellabrand en heeft recent zijn eigen bedrijf OurMusicBiz opgericht, het is een soort adviesbureau dat zich richt op de verschillende aspecten waarmee je te maken krijgt in de muziekindustrie. Verder vertelde hij dat hij ook werkzaam is bij Ziggo als Music Manager Content & Entertainment. De presentatie skills van Mars waren niet bepaald goed, ik had het idee dat hij erg zenuwachtig was en totaal niet voor bereid. Wat ontzettend zonde was aangezien het publiek daardoor een beetje afhaakte tijdens zijn verhaal.

Pieter Cornelis

De seminar ging over ”Theme park concepting ”.  Pieter Cornelis werkt al jaren in deze branche. Tijdens het gastcollege vertelde hij over verschillende pretparken over de wereld. Zoals Disneyland in Orlando, Europapark en ga zo maar door. Het onderwerp “theme park concepting” wordt vanuit meerdere perspectieven belicht, waaronder creatief, economisch, gastbeleving en managementperspectief. Naast het ontwikkelen van een compleet nieuw park wordt ook stilgestaan bij het doorontwikkelen van bestaande parken. Wat interessant was om naar te luisteren.

Robrecht Baving – Crowdmanagement

Sinds oktober 2007 is Baving werkzaam bij The Security Company (TSC), waar hij startte als Hoofd HRM, Opleidingen & Kwaliteit en als vast lid van het MT. Robrecht Baving vertelde in een seminar op over veiligheid en crowd management. Persoonlijk vind ik het wel een interessant onderwerp om naar te luisteren. Alleen was het een van de eerste warme lentedagen en kon niemand zijn aandacht erbij houden. Waardoor niemand goed luisterde naar wat hij te vertellen had.

Plaats een reactie